Zgłoszenie Szkody


Co powinienem zrobić w razie wypadku?

  • natychmiast zatrzymać się i zjechać na pobocze drogi;
  • włączyć światła awaryjne i w odpowiedniej odległości ustawić trójkąt ostrzegawczy (w zależności od drogi, na której zdarzył się wypadek – w odległości 100 m na autostradzie lub drodze ekspresowej, 30–50 m poza obszarem zabudowanym lub bezpośrednio za miejscem wypadku na obszarze zabudowanym);
  • jeżeli w wyniku wypadku ktoś odniósł obrażenia, należy bezzwłocznie zawiadomić pogotowie ratunkowe i policję. Osobę ranną można przemieszczać tylko wówczas, gdy jest to niezbędne dla jej bezpieczeństwa - żadna z osób uczestniczących w wypadku (łącznie z pasażerami) nie może opuszczać miejsca wypadku, chyba że w celu otrzymania pierwszej pomocy lub wezwania pogotowia ratunkowego i policji;
  • wszystkie strony wypadku powinny przekazać swoje dane osobowe, pełne imię i nazwisko, adres i numer telefonu. Kierowca powinien też przekazać dane osobowe właściciela pojazdu oraz nazwę ubezpieczyciela. Pamiętaj także o spisaniu nazwisk świadków wypadku. Jeśli to możliwe, zrób zdjęcie miejsca wypadku lub narysuj jego szkic sytuacyjny;
  • jeśli uszkodzenia pojazdu były niewielkie, należy oczyścić miejsce wypadku i zabrać z niego samochody. Jeśli samochód wymaga holowania, poproś odholowanie pojazdu do Autoryzowanego Serwisu Blacharsko Lakierniczego Toyota Okęcie;
  • jeżeli na miejscu zdarzenia nie ma drugiego kierowcy (np. w czasie wypadku na parkingu), poczekaj na miejscu przynajmniej 30 min. Jeśli w tym czasie kierowca pojazdu nie wróci, zostaw na jego samochodzie wiadomość zawierającą Twoje dane;
  • zgłoś zdarzenie w swoim towarzystwie ubezpieczeniowym lub w towarzystwie ubezpieczeniowym sprawcy wypadku (nawet wówczas, gdy do wypadku doszło nie z Twojej winy);
  • warto zawsze mieć w samochodzie formularz oświadczenia( Crash Assistance Toyoty )sprawcy kolizji, który ułatwi Ci uzyskanie wszystkich niezbędnych informacji do likwidacji szkody komunikacyjnej w przypadku jej zaistnienia.


Pobierz Oświadczenie Crash Assistance Toyoty (w formacie PDF)



ZGŁOSZENIE SZKODY

Sposób postępowania w razie zaistnienia wypadku drogowego

Po kolizji drogowej, gdy samochód nie nadaje się do jazdy, trzeba go odholować. Przed tym jednak, należy się upewnić, kto pokrywa koszty holowania. Całodobowa pomoc drogowa Crash Assistance Toyota zawsze udzieli szczerej i wyczerpującej odpowiedzi i w razie potrzeby odholuje samochód nawet w nocy, zostawiając go na strzeżonym terenie serwisu Toyota Okęcie.

Następnie należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, aby dowiedzieć się o bezgotówkowej procedurze likwidacji szkody i dostarczeniu odpowiednich dokumentów. Resztą sprawnie i szybko zajmie się nasz serwis blacharsko lakierniczy.

Jakie dokumenty powinniśmy mieć przy sobie podczas zgłaszania szkody?

Zgłosić szkodę może właściciel pojazdu, osoba upoważniona przez właściciela lub kierujący w momencie kolizji. Koniecznymi dokumentami przy zgłoszeniu szkody są:

  • oryginał polisy ubezpieczeniowej,

  • dokument tożsamości,

  • prawo jazdy,

  • oświadczenie sprawcy lub protokół policji w przypadku włamania lub protokół z miejsca wypadku jeśli nie posiadamy oświadczenia sprawcy,

  • oraz dowód rejestracyjny samochodu.

O pozostałych dokumentach, wymaganych przez konkretnego ubezpieczyciela, dowiedzą się Państwo w Biurze Obsługi Klienta Serwisu Blacharsko Lakierniczego Toyota Okęcie.


Oferujemy:
Zgłaszanie szkód w naszym Biurze Obsługi Klienta oraz ich naprawę w systemie bezgotówkowym dla samochodów ubezpieczonych w TU Allianz, PZU S.A., TU Ergo Hestia, TUiR Warta S.A.



Pobierz dokumenty zgłoszenia szkody (w formacie PDF):

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.