1. Świat Toyoty
  2. O Toyocie

Ile pali Toyota RAV4?

ile pali toyota rav4

Toyota RAV4 to samochód, który po raz pierwszy został zaprezentowany w 1994 roku. Od tego czasu zmieniło się w nim wiele, ale wciąż jest pojazdem o doskonałych osiągach, który zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Czy warto inwestować w niego w 2023 roku? Dowiesz się tego, sprawdzając zużycie paliwa oraz dane techniczne najnowszych wersji RAV4 - z silnikiem benzynowym, hybrydowym oraz plug-in. Zapraszamy do lektury!

Nowa Toyota RAV4, czyli oszczędny SUV idealny do jazdy w mieści i po autostradzie

Zanim jednak przejdziemy do średniego spalania oraz danych technicznych, sprawdźmy, czym charakteryzuje się Toyota RAV-4. To japoński SUV piątej generacji, który przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką i potężnymi gabarytami. Zdecydowana linia nadwozia oraz wysmakowane detale, takie jak eleganckie światła w technologii LED czy unikatowe światła tylne, sprawiają, że auto zachwyca - zarówno w terenie zabudowanym, jak i na autostradach.

Najnowszy model japońskiego producenta imponuje również doskonale zaprojektowanym wnętrzem, w którym na pierwszy plan wysuwają się szeroka i nowoczesna deska rozdzielcza, wygodne fotele, a także nowoczesne technologie - na czele z nowym systemem multimedialnym, cyfrowym wyświetlaczem 12,3" oraz usługami Toyota Smart Connect. Wszystko to uzupełnia przestronny bagażnik, a także systemy bezpieczeństwa Toyota T-Mate, w którym zastosowano między innymi tempomat adaptacyjny, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zdarzenia czy asystenta utrzymania pasa ruchu.

Toyota RAV4 dostępna jest w kilku wersjach: Executive, Active, Comfort, Selection, Adventure oraz GR Sport, dzięki czemu każdy znajdzie pojazd idealny dla siebie, który zapewni doskonałe wrażenia z jazdy.

Toyota RAV 4 z silnikiem benzynowym i napędem hybrydowym - dane techniczne oraz raport spalania

Toyota RAV4 to samochód dostępny zarówno w wersji z silnikiem na benzynę, jak i napędem hybrydowym. To właśnie od jego rodzaju, a także zastosowanej skrzyni biegów zależy zakres spalania. Poniżej znajdziesz wszystkie warianty, spośród których wybierzesz wersję pojazdu Toyoty idealną dla siebie!

Toyota RAV4 z silnikiem spalinowym 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) 

Dostępna jest ona w wersjach z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, a także z napędem na przednie lub wszystkie koła.

  • 6-biegowa skrzynia manualna i przedni napęd - średnie spalanie na poziomie 6,9-7,4 l, przyspieszenie 9,8 s. oraz prędkość maksymalna 190 km/h;
  • bezstopniowa przekładnia Direct Shift CVT i przedni napęd - spalanie w granicach 6,9-7,4 l, przyspieszenie 10,7 s. oraz prędkość maksymalna 190 km/h;
  • 6-biegowa skrzynia manualna i napęd 4x4 - średnie spalanie na poziomie 7,3-7,7 l, przyspieszenie 9,9 s. oraz prędkość maksymalna 190 km/h;
  • bezstopniowa przekładnia Direct Shift CVT i napęd 4x4 - spalanie w granicach 7,0-7,6 l, przyspieszenie 11 s. oraz prędkość maksymalna 190 km/h;

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) oraz 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i (222 KM)

Dostępna jest ona w wersjach z bezstopniową skrzynią e-CVT oraz napędem na przednie lub wszystkie koła.

  • 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i przednim napędem - średnie spalanie na poziomie 5,5-5,8 l, przyspieszenie 8,4 s. oraz prędkość maksymalna 180 km/h;
  • 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD i (222 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem 4x4 - średnie spalanie na poziomie 5,6-5,9 l, przyspieszenie 8,1 s. oraz prędkość maksymalna 180 km/h;

Jak więc widać, to napęd hybrydowy zapewnia najniższe spalanie w mieście i na długich trasach - przy odpowiednim operowaniu pedałem gazu, hamowaniu silnikiem oraz ekologicznym stylu jazdy jest w stanie uzyskać niskie spalanie na poziomie 5,5 litra. Stanowi więc doskonałą alternatywę nie tylko dla silników benzynowych, ale również wysokoprężnych (diesel). W efekcie wybiera go coraz większa liczba kierowców, którym zależy na komforcie jazdy, dobrych osiągać oraz oszczędnościach.

Toyota RAV4 Hybrid (hybryda) czy Plug-in?

W ofercie Toyoty dostępny jest również najnowszy model RAV4 Plug-in Hybrid, który łączy w sobie najnowszą technologię hybrydową z możliwością doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła energii. Zapewnia on spore oszczędności, ponieważ umożliwia poruszanie się wyłącznie na silniku elektrycznym (na określonych dystansach) lub w cyklu mieszanym.

Według danych producenta, RAV4 Plug-in posiada napęd benzynowy o mocy 185 KM oraz towarzyszące mu dwa napędy elektryczne - 182-konny zamontowany nad przednią osią i 54-konny napędzający tylne koła. Zapewnia to łączną moc systemową 306 KM oraz doskonałe wyniki:

  • średnie spalanie 5,6 l/100 km;
  • przyspieszenie 6 s.;
  • maksymalną prędkość 180 km/h.

Zarówno RAV4 Hybrid, jak i Hybrid Plug-in są autami ekonomicznymi, które zużywają mniej niż 6 litrów paliwa na 100 km i które doskonale radzą sobie zarówno w korkach, jak i na dłuższych trasach. Producent deklaruje również, że są to pojazdy ciche, odporne na usterki oraz niezwykle łatwe w prowadzeniu.

Chcesz sprawdzić, które auto wybrać? Zapraszamy do naszego salonu, gdzie przetestujesz nie tylko Toyotę RAV4, ale również Corollę, C-HR, Camry czy Prius!

Autor: Piotr Czernecki