Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

Hybryda plug-in z największym zasięgiem - który model wybrać?

Samochody hybrydowe z napędem typu plug-in cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców na całym świecie. Nie powinno to dziwić - są oszczędne, ekologiczne i dynamiczne, a do tego pozwalają pokonywać duże dystanse w samym trycie elektrycznym. I to właśnie ta ostatnia kwestia interesuje nas dzisiaj najbardziej. Sprawdź, które auta hybrydowe plug-in Toyoty charakteryzują się największym zasięgiem na prądzie - pozwoli Ci to wybrać model najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku naturalnemu! 

Hybryda plug-in, czyli jeszcze bardziej pojemna bateria i większy zasięg

Zanim jednak przejdziemy do rankingu samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in o największym zasięgu, przekonajmy się, co charakteryzuje ten układ i sprawia, że jest on dzisiaj uznawany za najlepszy spośród wszystkich hybryd.

Przede wszystkim, hybryda plug-in (PHEV) łączy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, umożliwiając jazdę na samym prądzie przez określony dystans (kilkudziesięciu km), a gdy bateria się wyczerpie, system automatycznie przełącza się na silnik spalinowy. To sprawia, że PHEV oferuje elastyczność, łącząc korzyści ekologicznej jazdy elektrycznej na krótkich dystansach i długozasięgowość dzięki napędowi spalinowemu na dłuższe podróże.

Jeżeli chodzi o sam zasięg w trybie elektrycznym, jest on dużo większy niż w przypadku klasycznych hybryd (HEV). Z czego to wynika? Powodem jest większa pojemnośc akumulatora w hybrydach plug-in, która wynosi zwykle od 10 kWh do 15 kWh, co pozwala na pokonanie znacznie większych odległości na prądzie. W klasycznych hybrydach akumulatory są mniejsze, ponieważ pełnią funkcję  wspomagania silnika spalinowego. Efekt? Większa mobilność i dużo mniejsze zużycie paliwa (rzędu 1-2 l/100 km).

Na uwagę zasługuje również fakt, że nowa generacja hybryd plug-in może być ładowana z zewnętrznych źródeł prądu, w tym tradycyjnych gniazdek, przydomowych ładowarek domowych (wallbox) oraz na na specjalnych stacjach ładowania. Dzięki temu użytkownicy PHEV mogą w pełni wykorzystać zasięg elektryczny w codziennej jeździe, a zarazem korzystać z napędu hybrydowego w przypadku długich tras, co znacząco redukuje emisję CO₂ i zużycie paliwa.

Podsumowując - hybrydy plug-in są obecnie uznawane za najlepsze rozwiązanie w segmencie hybryd, ponieważ łączą zalety napędu elektrycznego (niska emisja, oszczędność paliwa, cisza pracy) z możliwościami napędu spalinowego (długi zasięg, elastyczność). Dają one użytkownikom większą swobodę i oszczędności, nie zmuszając do rezygnacji z długich podróży, które często byłyby utrudnione w przypadku pojazdów elektrycznych.

Ranking hybryd plug-in Toyoty z największym zasięgiem elektrycznym

W ofercie Toyoty znajdują się najnowocześniejsze samochody z napędem hybrydowym plug-in. Japoński producent jest największym specjalistom w tej dziedzinie, czego potwierdzeniem są liczby - zwłaszcza 20 milionów hybryd sprzedanych na całym świecie. Które z nich pozwalają przejechać najwięcej kilometrów w trybie elektrycznym na jednym ładowaniu?

1. Toyota Prius Plug-In Hybrid - do 86 km zasięgu elektrycznego

Pierwsze miejsce w naszym rankingu samochodów z układem hybrydowym plug-in Toyoty zajmuje Prius - jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych pojazdów hybrydowych na rynku. Zyskał miano wzoru pod kątem efektywności paliwowej i niskiego poziomu emisji CO₂, co czyni go idealnym wyborem dla osób szukających ekologicznego pojazdu do codziennego użytku.

Tryb elektryczny w Toyocie Prius Plug-in Hybrid zapewnia bezemisyjną i cichą jazdę nawet przez 86 km (cykl mieszany), co jest wynikiem absolutnie niesamowitym. Osiągnięcie go było możliwe dzięki nowemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 13,6 kWh - jego ładowanie, przy użyciu ładowarki o mocy 3,5 kW, trwa zaledwie 4 godziny. Warto dodać, że tryb EV oferuje maksymalne przyspieszenie oraz jazdę z prędkością do 135 km/h, a w celu zapewnienia jeszcze większej wygody podróżowania, auto przełącza się w tryb jazdy hybrydowej, wykorzystując silnik benzynowy i energię wygenerowaną podczas jazdy.

Rekordowy zasięg Priusa Plug-In Hybrid w trybie elektrycznym to nie wszystko, co wyróżnia ten model. Na uwagę zasługują również moc maksymalna 223 KM i niesamowicie niskie zużycie paliwa - zaledwie 0,5 l na 100 km! Wszystko to, w połączeniu ze stylowym designem, komfortowym wnętrzem oraz nowoczesnymi multimediami i systemami bezpieczeństwa sprawia, że model ten już teraz zalicza się do legend motoryzacji.

2. Toyota RAV4 Plug-In Hybrid - do 75 km zasięgu elektrycznego

A skoro o legendach motoryzacji mowa, w naszym rankingu nie mogło zabraknąć również Toyoty RAV4 Hybrid Plug-In. Ten najpopularniejszy SUV na świecie dostępny jest teraz w bardziej ekonomicznej i wydajnej wersji, zapewniając jeszcze lepszą oszczędność paliwa i większy zasięg elektryczny WLTP.

RAV4 Plug-In Hybrid jest w stanie przejechać w trybie EV do 75 km (i nawet 98 km w mieście!), a na uwagę zasługuje fakt, że oferuje on maksymalne przyspieszenie i jazdę z prędkością do 135 km/h. Po rozładowaniu baterii RAV4 Plug-in płynnie przełączy się w tryb jazdy hybrydowej, zapewniając kierowcy maksymalną mobilność. Pełne ładowanie zajmuje w tym przypadku około 7,5 h.

Duży zasięg km na jednym ładowanie to jednak nie wszystko. RAV4 to hybryda plug-in nowej generacji, która wyróżnia się niezrównaną mocą. Została wyposażona w silnik benzynowy 2,5 l o mocy 178 KM oraz elektryczny silnik o mocy 134 KM, co daje łączną moc 306 KM. Ta kombinacja zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz płynne przyspieszenie (od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 s). Dzięki temu RAV4 Plug-In Hybrid łączy moc, efektywność i oszczędność paliwa, oferując jednocześnie napęd na cztery koła (AWD), co zapewnia lepszą stabilność i przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych.

3. Toyota C-HR Plug-In Hybrid - do 66 km zasięgu elektrycznego

Podium naszego rankingu uzupełnia inny popularny SUV, czyli C-HR. To hybryda typu plug-in, która łączy nowoczesny design z wyjątkową efektywnością paliwową. Wyróżnia się osiągami, stylowym designem, niezawodnością i oczywiście dużym zasięgiem w trybie EV.

C-HR Plug-In Hybrid jest w stanie przejechać nawet 66 km w trybie elektrycznym i również w tym wypadku możliwe jest osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia oraz jazda z prędkością do 135 km. Podobnie jak w poprzednich modelach, po rozładowaniu baterii auto przełącza się na tryb hybrydowy, wykorzystując silnik benzynowy i energię wygenerowaną podczas jazdy. Regularne ładowanie pozwala cieszyć się bardzo niskim zużyciem paliwa - na poziomie 0,8–0,9 l/100 km.

Toyota C-HR w wersji plug-in także zachwyca osiągami. Łączna moc systemowa wynosząca 223 KM zapewnia dynamiczne przyspieszenie i płynność jazdy, zarówno w trybie elektrycznym, jak i hybrydowym. Dzięki połączeniu silnika elektrycznego i benzynowego C-HR PHEV potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w około 8 sekund, co sprawia, że jest to bardzo sprawny i szybki SUV, idealny do codziennych dojazdów i długich podróży. Ponadto, napęd na przednią oś (FWD) gwarantuje stabilność i pewność prowadzenia w miejskich warunkach, a także na otwartych drogach.

Zainteresowany hybrydą plug-in z zasięgiem 55-75 km? Sprawdź ofertę naszego salonu!

Toyota jest pionierem w zakresie aut elektrycznych i hybrydowych, czego potwierdzeniem są opisane wyżej modele. Zaprezentowała już trzy generacje napędów plug-in hybrid, a to dopiero początek. W przyszłości Toyota planuje planuje wypuszczać na rynek kolejne, udoskonalone samochody, które będą w stanie przejechać nawet 200 km w trybie elektrycznym!

Chcesz sprawdzić, jak prowadzi się tego rodzaju pojazdy? Odwiedź nasz salon - dzięki jeździe próbnej przekonasz się, że napęd plug-in hybrid jest idealny również dla Ciebie! Nie wiesz, który model wybrać? Nasz specjalista odpowie na wszystkie Twoje pytania i dokładnie zaprezentuje Ci każdy z nich oraz wszystkie wersje wyposażenia, co ułatwi Ci zakup. Zapraszamy do kontaktu!

Autor: Piotr Czernecki