1. Świat Toyoty
  2. O Toyocie

Honda CR-V kontra Toyota RAV4 - porównanie

toyota rav4

W segmencie kompaktowych SUV-ów kierowcy mają coraz większy wybór. Tego typu samochody nadają się już nie tylko na bezdroża - świetnie sprawdzają się także w mieście. Coraz częściej SUV-y są wykorzystywane również w wersjach przednionapędowych i mogą służyć całym rodzinom. Z obowiązku bycia wszechstronnymi samochodami wywiązują się zwłaszcza dwa japońskie SUV-y - Honda CR-V oraz Toyota RAV4, które często są ze sobą porównywane. Czym różnią się oba modele? W jakie silniki zostały wyposażone? Jak prezentują się ich nadwozia i wnętrza? I w końcu - który samochód wybrać? Sprawdźmy!

Porównanie Honda CR-V vs Toyota RAV4 - napędy, dane techniczne i spalanie aut

Oba japońskie SUV-y okazują się na tyle podobne, że bardzo często to właśnie między nimi wyboru dokonują kierowcy pragnący zakupić auto idealne zarówno do jazdy po bezdrożach, jak i w mieście. W praktyce jednak istnieją między nimi różnice - zarówno pod względem układu napędowego i osiągów, jak też nadwozia czy wnętrza.

Zacznijmy od najbardziej istotnej dla wielu kierowców kwestii, czyli silnika. Zarówno w przypadku RAV4, jak i CR-V mamy do czynienia z całkiem bogatą ofertą - coś dla siebie znajdą tu zarówno miłośnicy klasycznych, benzynowych napędów, jak i hybryd. Jeżeli chodzi o te pierwsze, Toyota oferuje silnik 2.0 o mocy 175 KM ze skrzynią manualną lub automatyczną CVT (z napędem na cztery koła lub wyłącznie na przednią oś). Honda proponuje dwa silniki benzynowe - 1.5 VTEC o mocy 173 i 193 KM. Ta pierwsza dostępna jest w wersji z bezstopniową przekładnią CVT i napędem na cztery koła.

Jednak tym, co wyróżnia modele RAV4 i CR-V są napędy hybrydowe. Oba wykorzystują silniki elektryczne i benzynowe pracujące w cyklu Atkinsona, jednak różnią się od siebie pod kilkoma względami. W przypadku Toyoty RAV4 wykorzystano 25-letnie doświadczenie w produkcji silników hybrydowych, co skutkuje 2,5-litrowym silnikiem benzynowym z przekładnią planetarną oraz silnikiem elektrycznym, który wykorzystuje energię zgromadzoną w baterii niklowo-wodorkowej. W przypadku Hondy mamy do czynienia z silnikiem benzynowym 2.0 i-MMD AWD oraz elektrycznym, który pozwala CR-V poruszać się wyłącznie na prądzie na bardzo krótkich dystansach (do 2 km).

Jak oba rozwiązania sprawdzają się w praktyce? Równie dobrze! CR-V i RAV4 rozpędzają się bardzo płynnie, a zmiana trybu działania okazuje się niezauważalna dla kierowcy. Sama jazda jest w obu przypadkach bardzo przyjemna i nie generuje dużego hałasu, jedna nieco cichsza jest Toyota. RAV4 wygrywa również w kwestii osiągów - rozpędza się do setki w 8,4 s, czyli o 0,7 s szybciej niż Honda. Warto zaznaczyć, że oba auta zapewniają nie tylko dobre prowadzenie i możliwość szybkiej jazdy, ale również niewielkie średnie spalanie. Jeżeli jednak chodzi o zużycie paliwa, również lepiej wypada Toyota - w przypadku RAV4 wynosi ono 5,8  l/100  km, zaś CR-V 6,1 l/100 km. Warto wspomnieć również o bardzo stabilnym zawieszeniu, które przy dużych wagach obu samochodów i napędach hybrydowych ma ogromne znaczenie.

A jak wypadają inne kwestie techniczne w rywalizacji Toyoty RAV4 kontra Honda CR-V?

  • rozmiary obu aut są identyczne - mają po 460 cm długości i 185,5 cm szerokości, jednak model Toyoty jest nieco niższy;
  • pojemność bagażnika wynosi 580 litrów w RAV4 i 497 litrów w CR-V, jednak w obu przypadkach, po złożeniu tylnych siedzeń, możliwe jest zwiększenie przestrzeni bagażowej - do niemal 1700 litrów (cieszy natomiast niski próg załadunkowy w Toyocie - 62 cm to bardzo dobry wynik jak na SUV-a).
  • prędkość maksymalna w obu pojazdach z napędem 4x4 jest taka sama i wynosi 180 km/h.

Ani w Toyocie RAV4 IV, ani w Hondzie CR-V nie zastosowano silnika typu Diesel.  Wysokiej jakości silniki benzynowe i hybrydowe, jak i świetny układ jezdny w obu autach powinny spełnić oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.

Honda CR-V i Toyota RAV4 - nadwozie i wnętrze

Wiemy już, że pod maskami testowanych aut pracują silniki o dobrych osiągach, jednak w walce o lepsze przyspieszenie i niższe zużycie paliwa wygrywa Toyota. A jak wygląda kwestia nadwozia i wnętrza, które mają ogromny wpływ na wybory dokonywane przez współczesnych kierowców.

Zacznijmy od nadwozia. Na pierwszy rzut oka można wysnuć jeden wniosek - oba porównywane modele prezentują się elegancko i nowocześnie, spełniając oczekiwania potężnych i bezkompromisowych SUV-ów. Jednak to stylistyka RAV4 jest nieco bardziej odważna - wynika to z zastosowania wielu geometrycznych i symetrycznych kształtów. Wrażenie robią tu również plastikowe nakładki na progi i nadkola, szerokie klosze lamp oraz czarny dach. Honda CRV również nie jest wolna od agresywnych linii, jednak cechuje się nieco spokojniejszą linią boczną oraz mniej wyrazistym tyłem. W obu przypadkach nadwozie prezentuje się naprawdę świetnie i ma sportowy charakter. Remisowy wynik tego porównania potwierdza wnioski z testu wielu osób, że wybór konkretnego modelu - pod kątem estetyki - to efekt wyłącznie subiektywnych odczuć kierowcy (duże znaczenie będzie miał gust kierowcy).

A co z wnętrzem? W obu przypadkach jest ono komfortowe i ergonomiczne. Toyota RAV4 prezentuje się w środku bardzo minimalistycznie i spokojnie, co może zaskakiwać, biorąc pod uwagę jej nietuzinkowy, nieco agresywny wygląd zewnętrzny. Każdy kierowca powinien poczuć się za kółkiem naprawdę świetnie, na co wpływ ma wygodny, tradycyjny lewarek skrzyni biegów, estetyczny i funkcjonalny panel sterowania oraz duży ekran, który może służyć nie tylko do czerpania najważniejszych informacji, ale również rozrywki. Honda CRV to z kolei masywna, elegancka deska rozdzielcza, wygodne fotele oraz nieco mniejszy ekran. W tym wypadku również jest naprawdę przytulnie i ergonomicznie.

RAV4 ma niewielką przewagę, jeżeli chodzi o system nawigacji - Toyota Touch 2 wykorzystuje bluetooth, by połączyć się z telefonem użytkownika, co znacznie ułatwia sterowanie systemem, wyszukiwanie stacji radiowych itd.

Honda CR-V hybrid kontra Toyota RAV4 hybrid - który SUV wybrać?

Na rynku istnieją auta dobre, a także doskonałe. Oba testowane SUV-y zdecydowanie można zakwalifikować do tej drugiej kategorii - zarówno Toyota RAV4, jak i Honda CR-V są w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających kierowców, zwłaszcza w swoich hybrydowych wersjach. Są nie tylko efektowne wizualnie i posiadają przestronne, wygodne wnętrza, dzięki czemu mogą z powodzeniem pełnić funkcję aut rodzinnych, ale również imponują osiągami. Bardzo dobre przyspieszenie, niskie zużycie paliwa, a także przyjemność płynąca z jazdy sprawiają, że każde z nich warto polecić. Większe zainteresowanie RAV4 wynika przede wszystkim z niego bardziej agresywnej stylistyki oraz ciut lepszych osiągów.

Skoro oba auta są świetne, to które wybrać? W wyborze jednego z nich duże znaczenie może mieć cena i wyposażenie samochodu. Zacznijmy od najtańszych wersji. W przypadku Toyoty jest to model RAV4 Active, którego ceny zaczynają się od 146 900 zaś, zaś Hondy model Comfort - ceny od 164 100 zł. Najbardziej bogate w wyposażenie RAV4 GR Sport kosztuje zaś od 235 900 zł, zaś CR-V Executive od 212 100 zł. Jeżeli więc chcesz zaoszczędzić, ale jednocześnie cieszyć się nowoczesnym SUV-em na co dzień, powinieneś zostać kierowcą Toyoty.

Postaw na Toyotę RAV4 z silnikiem 2.5 Hybrid i napędem na cztery koła!

Chcesz postawić na nową Toyotę albo masz pytania dotyczące konkretnej wersji RAV4? Zapraszamy do kontaktu albo wizyty w naszym salonie! Zapewnimy Ci kompleksowe wsparcie w wyborze, a także zaproponujemy jazdę próbną, dzięki której przekonasz się, jak doskonale prowadzi się ten model. To SUV idealny zarówno na bezdroża, jak i do jazdy w mieście, który spełni oczekiwania rodzin oraz miłośników nowoczesnych aut. W naszym salonie zyskasz możliwość skorzystania z leasingu Toyoty RAV4 - oferujemy bardzo korzystne warunki dla wszystkich tych osób, które poszukują oszczędności i chcą spełnić swoje marzenie o podróżowaniu nowoczesnym SUV-em. To model idealny zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i właścicieli firm!

Szukasz czegoś innego w segmencie SUV-ów? Sprawdź Toyotę Yaris Cross, C-HR, Corollę Cross oraz Highlandera. Duży wybór modeli oraz wiele wersji wyposażenia sprawiają, że z całą pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Autor: Piotr Czernecki